Om Oss
Bytek Nordic as ble etablert i 1998.
Vi har helt fra starten av valgt å satse på kompakte system-løsninger, samt gjøre nytte av opparbeidet kompetanse innen dette området.
Med Fokus på stabilitet og oppetid har komponenter med høy kvalitet blitt et nøkkelord for våre løsninger til offshore-, maritim og landbasert industri.
I tillegg til vårt primærområde innen system-løsninger har vi sett det som er viktig for våre kunder at vi også kan skaffe til veie de produkter våre kunder
trenger.
Vi skaffer til veie de produktene du trenger, og tar på oss oppfølgingen i ettertid. Dette gjør at du ikke trenger å forholde deg til mange forskjellige
leverandører dersom noe skulle gå galt – vi i Bytek tar oss av alt sammen.
Vi har, i et ofte hektisk marked, sett det som en av våre viktigste oppgaver å være en servicebedrift for våre kunder, og legger derfor stor vekt på personlig
service.
Selv om elektronisk kommunikasjon ofte foretrekkes i dagens samfunn, ser vi det fortsatt som svært viktig å itillegg ha personlig og direkte kontakt.
Vårt «varemerke» er:
Det du har behov for – kan vi finne en løsning på!
Bytek Nordic AS
Eikeskogvegen 23, 5570 Aksdal
Denne tab-en inneholder personvern erklæring og salgs- og leveringsbetingelser som er felles for siden.
Hvem vi er
Vår nettstedsadresse er: https://www.bytek.no
Hvilke personopplysninger vi samler inn og hvorfor vi samler de inn
Kommentarer
En anonym tekststreng generert på grunnlag av e-postadressen din (også kalt en «hash») kan bli sendt til tjenesten Gravatar for å undersøke om du har en konto der. Personvernerklæringen til Gravatar ligger her: https://automattic.com/privacy/. Etter at kommentaren din er blitt godkjent, vil profilbildet ditt være synlig for hvem som helst i forbindelse med kommentaren din.
Media
Kontaktskjemaer
Informasjonskapsler
Hvis du legger inn en kommentar på dette nettstedet, kan du be oss om å huske navn, e-post og nettsted. Denne informasjonen lagres i en informasjonskapsel og er der for å gjøre ting lettere for deg. Du trenger da ikke å gi inn denne informasjonen på nytt neste gang du legger inn en kommentar. Disse informasjonskapslene utløper etter ett år.
Hvis du har en konto og logger deg inn på dette nettstedet, vil vi opprette en midlertidig informasjonskapsel for å avgjøre om nettleseren din støtter bruk av dette. Denne informasjonskapselen innholder ingen personopplysninger og forsvinner så snart du lukker nettleseren din.
Når du logger deg inn, blir det opprettet informasjonskapsler som lagrer innloggingsinformasjonen din og valg du har tatt når det gjelder hvordan innhold skal vises. Informasjonskapsler med innloggingsinformasjon utløper etter to dager, mens de med visningsvalg varer i ett år. Hvis du krysser av for &lauot;Husk meg»t;, vil innloggingsinformasjonen din oppbevares i to uker. Hvis du logger deg ut av kontoen din, vil disse informasjonskapslene forsvinne.
Hvis du redigerer eller publiserer en artikkel, vil ytterligere en informasjonskapsel bli lagret i nettleseren din. Denne informasjonskapselen inneholder ingen personopplysninger, men bare ID-en til artikkelen du nettopp redigerte. Den utløper etter én dag.
Innebygd innhold fra andre nettsteder
Artikler på denne siden kan inkludere innebygd innhold (f.eks. videoer, bilder, artikler osv.). Innebygd innhold fra andre nettsteder oppfører seg på nøyaktig samme måte som om den besøkende hadde besøkt nettstedet som det innebygde innholdet kommer fra.
Disse nettstedene kan samle inn opplysninger om deg, bruke informasjonskapsler eller bygge inn sporingssystemer fra en tredjepart og overvåke hva du gjør via dette innebygde innholdet. Dette omfatter også sporing av handlingene dine via det innebygde innholdet dersom du har en konto og er logget inn på nettstedet.
Analyse
Vi bruker redskapet Google analytics til å måle bruk av internett siden, for best mulig å forstå hvordan best mulig forbedre siden og for å sjekke trafikken for sikkerhets grunner.
Hvem vi deler dine opplysninger med
Vi deler ingen uanonymisert person opplysninger til andre, hvis ikke dette er påkrevd forhold til klientens absolutte behov og direkte tillatelse.
Hvor lenge vi oppbevarer opplysninger om deg
Hvis du melder deg opp til nyhetsbrev, vil vi holde på e-posten din til enten du avslutter godkjenningen gjennom nyhets brevet, eller sender inn melding til oss om at du lengre ikke er interessert
Hvis du sender inn kunde/service skjemaet, vil vi holde på e-posten til saken er oppklart.
Hvis du legger igjen en kommentar, blir kommentaren og informasjon om kommentaren lagret på ubestemt tid. Dette er for at vi kan gjenkjenne oppfølgingskommentarer og godkjenne dem automatisk i stedet for å legge dem i en kø der de må godkjennes manuelt av en redaktør.
For brukere som registrerer seg på dette nettstedet , lagres det også personopplysninger som de oppgir i brukerprofilen sin. Alle brukere kan se, redigere og slette sine egne personopplysninger når som helst (bortsett fra brukernavn). Nettstedets administratorer kan også se og redigere denne informasjonen.
Hvis du bruker kontakt oss formen blir dataene lagret til konsultasjonen er ferdig, og vil innen 2 mnd bli slettet.
Rettighetene dine når det gjelder opplysninger vi har om deg
Hvis du har en konto på dette nettstedet, mottar nyhets brev eller har lagt igjen kommentarer kan du be om å få en eksportfil som inneholder personopplysningene vi har om deg. Dette omfatter all data du har gitt oss. Du kan også be om at vi sletter alle personopplysninger vi har om deg. Dette omfatter ikke opplysninger vi er pålagt å lagre av administrative, juridiske eller sikkerhetsmessige årsaker.
Hvor vi sender opplysninger om deg
Besøkendes kommentarer kan bli kontrollert gjennom en automatisk gjenkjennelsestjeneste mot søppelkommentarer.
Din kontaktinformasjon
dagfinn@bytek.no
Tilleggsinformasjon
Hvordan vi beskytter dine personopplysninger
Vi har diverse tredjeparti sikkerhets tjenester installert for å kunne best beskytte sidens integritet. Dette gjelder beskyttelse mot spam, brute force og andre destruktive softeware angrep.
Våre rutiner for datalekkasjer
Vi sender ut e-mail til de fornærmede om hva som har skjedd og setter nett tjenester off-line til nødvendige preprasjoner og reparasjoner er gjort for å ivareta videre sikkerhet til våre kunder.
<!
Hvilke automatiske avgjørelser som tas og/eller hva slags profiler som bygges på grunnlag av brukernes opplysninger.
Opplysningskrav fra bransjelovgivning
>
Salgs- og leveringsbetingelser for Bytek Nordic as (BNAS)
- Generelt
Bytek Nordic AS (heretter BNAS). Disse salgs- og leveringsbetingelsene gjelder alle tilbud, salg, avtaler og leveranser, med mindre annet er avtalt skriftlig mellom partene.
- Priser
Alle priser og beløp er oppgitt eksklusiv mva., frakt mm. Prisene kan bli endret dersom det er endringer i leverandørenes priser, endringer i valutakurser, tollsatser eller avgifter. Pristilbud fra BNAS er kun gyldig i 30 dager fra og med datoen tilbudet gis, såfremt annet ikke spesifiseres i tilbudet.
Hvis annet ikke er spesifisert oppgis alle priser i norske kroner. Priser oppgitt i tilbud og ordrebekreftelser basert på valuta, justeres ved kursendringer større enn +/- 2% på leveringsdag/faktureringstidspunktet.
Vi tar forbehold om retten til prisendring uten varsel.
En ordrebekreftelse anses som vedtatt av kjøper så fremt kjøper ikke innen 2 arbeidsdager etter mottak av denne fremsetter skriftlig innsigelse.
- Betaling
Kreditt avtales individuelt.
Betaling skal skje senest på den dato fakturaen angir som siste betalingsdag. Kunder uten kreditt avtale kan handle via vår webshop mot forskuddsbetaling.
Vi anbefaler elektronisk pdf faktura, For papirfaktura påløper et gebyr på NOK 50,-.
Ved for sen betaling vil BNAS kunne kreve den til enhver tid gjeldende morarente frem til betaling finner sted.
- Levering
Leveringstid er basert på opplysninger fra våre leverandører
Varene leveres FCA vårt lager. Alle leveranser skjer via de faste transportselskaper som BNAS har avtale med og belastes kunde. Vi fraskriver oss ansvar for følgene av forsinkelser eller kansellering fra våre leverandører. Forsinket levering gir ikke rett til kansellering.
Ønsker kunden andre transportmidler/selskaper, leveres disse Ex Works, kunden skal selv sørge for henting, risikoen for varene går da over på kjøper når BNAS har gitt melding om at varene er klare til avhenting.
- Salgspant – eiendomsrett
Selger har panterett i leverte varer inntil hele kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger er betalt.
- Produktinformasjon
Det tas forbehold om feil og endringer i brosjyrer, tilbudstekster og annet salgsmateriale. Eventuelle feil og endringer kan ikke gjøres gjeldende overfor BNAS.
- Produktendringer
BNAS forbeholder seg retten til å endre produktene eller deler av disse uten varsel, såfremt dette skjer uten funksjonsmessige ulemper for kjøperen.
- Mangler og reklamasjon
Ved levering plikter kjøper straks å undersøke varene i henhold til mangler.
Reklamasjon må skje skriftlig innen 10 virkedager. Såfremt kjøper har oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen og ikke reklamerer som anført, kan kjøper ikke senere gjøre mangelen gjeldende.
BNAS kan velge om de vil utbedre mangelen, foreta ny levering eller kreditere varen. BNAS dekker ikke kundens bruk av egne eller eksterne konsulenter når kunden selv søker å utbedre en eventuell mangel.
Foretas forandringer eller inngrep i det kjøpte utstyret uten skriftlig samtykke fra BNAS, fritas BNAS for enhver forpliktelse.
Såfremt BNAS ber om det, skal kjøper umiddelbart etter reklamasjonen returnere den angivelig mangelfulle varen til BNAS i original emballasje. Kostnader i forbindelse med retur dekkes av kjøper. BNAS forbeholder seg retten til enhver tid kun å motta den angivelig defekte delen.
Såfremt BNAS etter særskilt avtale har påtatt seg å yte service, omfatter serviceforpliktelsen kun de solgte produktene. BNAS forbeholder seg retten til å teste varer som påstås å være defekte. Finner BNAS varen i orden etter test, må det påregnes at varen sendes i retur sammen med en regning for utført arbeid. BNAS vil først etter test foreta en eventuell utskifting eller kreditering.
8.1. Returbetingelser
Ved reklamasjon kan kunden kun returnere varer etter at man har kontaktet BNAS sin support avdeling support@bytek.no og fått behandlet sin reklamasjonssak.
- Returnummer (RMA) er gyldig i 20 dager.
- Reklamasjon må skje innen 20 dager etter mottak av varen der den er DOA (Dead On Arrival).
- Alle returer skal sendes direkte til Bytek Nordic as etter godkjent retur.
- Bytek Nordic as påtar seg ikke ansvaret for data på harddisker som ankommer service.
- Varer (inkl. manualer, kabler mm.) skal returneres ubeskadiget i original emballasje ved kreditering.
- Kopi av returmelding med RMA-nummer skal ligge som pakkseddel utenpå emballasjen.
- Varer som returneres må ikke ha brutt emballasje/forsegling. Skal det brukes tape skal denne være blank.
- Varer som returneres uten at feil kan påvises vil bli fakturert et gebyr etter Bytek Nordic as’s satser, pr 01.01-2015 er dette NOK 900,-.
- Defekt produkt vil bli reparert, erstattet med nytt produkt eller tilsvarende reparert produkt, eventuelt kreditert.
- Produktet skal pakkes på en forsvarlig måte, dette gjelder også for defekte produkter. Varer som er følsom for statisk elektrisitet skal legges i antistatisk emballasje. Kontakt vår support avdeling hvis dere trenger dette tilsendt.
- Kjøper betaler frakt til Bytek Nordic as, oppkrav pakker og «Mottaker betaler frakt» tas ikke i mot.
- Bytek Nordic as dekker returfrakt til kunde etter endt reparasjon el.
- Retur sendt direkte til Bytek Nordic as uten returnummer eller som ikke følger våre returbetingelser vil kunne bli avvist, og lenger behandlings tid må påregnes.
- RMA-nummer eller andre meldinger må ikke skrives på originalemballasjen.
- Erstatningsansvar
Bytek Nordic as fraskriver seg ansvar for direkte eller indirekte økonomisk tap som måtte følge av mangelfull eller forsinket leveranse. Dette gjelder imidlertid ikke i de tilfeller hvor Bytek Nordic as forsettlig eller grovt uaktsomt har forårsaket misligholdet. I slike tilfeller skal imidlertid ansvaret begrenses til fakturaverdi av det mangelfulle/forsinkede produkt.
- Force Majeure
Bytek Nordic as er ansvarsfri såfremt følgende forhold forhindrer oppfyllelse av kjøpet eller gjør oppfyllelse av kjøpet urimelig tyngende: arbeidskonflikt eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, så som brann, krig, mobilisering eller tilsvarende omfang, rekvirering, beslagleggelse, valutarestriksjoner, opprør og uroligheter, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenking i tilførselen av drivkraft samt mangler eller forsinkelser av leveringer fra underleverandører som følge av slike omstendigheter som omtales i dette punktet eller omstendigheter forøvrig, som i vesentlig grad har vanskeliggjort Bytek Nordic as sin oppfyllelse av avtalen.
Hvis nevnte omstendigheter har inntruffet før tilbudet ble fremsatt/avtalen ble inngått medfører dette kun ansvarsfrihet såfremt deres innflytelse på avtalens oppfyllelse ikke kunne forutses på dette tidspunktet.
- Garanti
Bytek Nordic as garanterer varene mot fabrikasjonsfeil i 12 måneder fra forsendelsesdato såfremt annet ikke er skriftlig avtalt.
- Tvister
Enhver tvist mellom Bytek Nordic as og kjøper skal avgjøres etter norsk rett og i Haugaland tingrett som verneting.